Ne spuneai că premiul de Top Seller – Divizia Diabet implică un cumul de factori. Care sunt, după părerea ta, trei dintre factorii care te duc spre acest succes?
Un prim factor este să îți placă ceea ce faci. Apoi este foarte important să fii profesionist în ceea ce faci și să dai dovadă de implicare și seriozitate. Și nu în ultimul rând contează foarte mult pregătirea continuă, cunoașterea noutăților în domeniu.
Cum creezi relații durabile cu partenerii companiei?
Este foarte importantă disponibilitatea, practic discuțiile cu clienții mulțumiți transmit o stare de bine și de relaxare. Atitudinea medicilor se îmbunătățeste dacă interacțiunea cu ei este făcută mai atent și într-un mod porfesionist. Apreciez feedbackul lor atât cel pozitiv, cât și cel negativ, deoarece reprezintă rata de succes a activității mele.
Cum consolidezi încrederea în produsele companiei, atât pentru pacienți, cât și pentru medici?
Prezentarea de studii, cercetări, discuțiile pe temele de interes sunt mereu constructive și aduc încredere în produsele pe care le promovez, cunoașterea noutatilor în domeniu.
Contează foarte mult ceea ce în limbaj popular numim ”picătura chinezească”, să fii perseverent, să le amintești medicilor despre produsele tale fiindcă nu ești singurul reprezentant care face acest lucru. Atât cât se poate și cât să fie plăcut pentru medici.
În plus, sunt anumite acțiuni făcute de Wӧrwag Pharma precum evenimente, participări la congrese, iar toate aceste acțiuni ne amintesc de cât de mult contează comunicarea în contextul nostru de lucru.
Ce înseamnă să fii flexibil în meseria ta?
Să te adaptezi la nevoile clienților tăi. Oamenii au caractere și personalități diferite. Sau poate medicii au o zi mai grea, aglomerată, iar adaptarea la starea lor înseamnă să fii flexibil.
O minte flexibilă are capacitatea de a depăși provocările, de a accepta schimbările și de a avea cât mai puțină rezistență. Sunt deschis la ideile celorlalți, lucru care mă ajută să mă adaptaez și să mă orientez rapid spre oportunități.
În meseria mea este nevoie să ai o minte deschisă, piața este dinamică, apar noi protocoale, apar noi produse pe piață și atunci este nevoie să te adaptezi în permanență.
Ne spuneai că ”sunt genul de om care sunt eu însumi”. Cum e Valentin, omul, dincolo de profesionistul din industria farmaceutică?
"El însuși”, ne spune râzând.
Sunt adeptul atitudinii omului natural, prietenos. Până la urmă și profesionistul cu care vorbesc este tot un om și cred că este mai folositor să fii uman cu medicii, să fii prietenos, acestea stau la baza unei relații.
Sunt o persoană care preferă să comunice sincer și deschis. Zi de zi îmi propun să fiu mai bun și să răspund în timp cât mai scurt la toate provocările care se ivesc.
Cum vezi implicarea companiei în a oferi medicilor un ecosistem de informare în ceea ce privește ariile de interes în care Wӧrwag Pharma activează?
Reprezentantul medical nu este singurul canal de comunicare cu medicii. Pe langă acesta, de-a lungul timpului au fost organizate evenimente, congrese, evenimentele cu speakeri invitați din afara țării care au vorbit despre Neuropatie diabetică, rolul vitaminelor în tratament. Sunt mai multe canale de comunicare.
Comunicăm foarte bine între noi, cu managerul direct, la sedințe comunicăm de asemenea și ne exprimăm nevoile în funcție de fiecare zonă de lucru, iar compania încearcă să țină cont de aceste cerințe.
Ce atitudine și abilități iei cu tine în fiecare zi la muncă?
"Nu las nimic acasă, iau tot ce e mai bun!” din nou ne spune râzând.
Încerc să am mereu o atitudine proactivă, deschisă, încerc să fiu în permanență atent la tot ceea ce se întâmplă în jurul meu și să îmi păstrez calmul, indiferent de situație. O gândire pozitivă, atrage energii pozitive.
Cât de mult contează echipa în activitatea pe care o desfășori și cum simti că ești susținut de companie în atingerea rezultatelor?
Organizarea, comunicarea și munca în echipă fac diferența. Simt că am evoluat și m-am specializat împreună cu colegii mei. Am reușit să trec peste momentele mai dificile cu sfaturile pe care le-am primit din partea echipei și a managerilor mei.
În Wӧrwag se pune accent asupra relațiilor dintre colegi și ne sunt ascultate nevoile, lucru care ne dă o stare ne mulțumire, lucru atât de necesar pentru a ne crește eficiența și a ne motiva.
Echipa este importantă fiindcă dacă ești individualist și lucrezi singur nu ai nici o șansă să faci performanță. Ne sfătuim cu colegii, ne ajutăm în organizarea evenimentelor fiindcă ai nevoie să ai un coleg alături de tine. Împreună și cu managerul direct este o colaborare foarte bună, bazată pe încredere în primul rand.
Care e cea mai valoroasă lecție învățată în cei 15 ani de când activezi în industria farmaceutică?
Cred că cea mai bună lecție invățată este să fii om și să lași o ușa deschisă peste tot unde te duci. Atât în cazul clienților, cât și în compania în care lucrezi. Nu se știe viața unde te duce și, dacă lași loc de bună ziua, altfel ești primit în cazul în care vreodată vei revenii. Este un exemplu din piața farma, dar și în general din viața personală.
Să arunci vorbe este ușor, dar vorbele au greutate și rămân în subconștientul celorlalți și poți să îți faci ție mai mult rău. Este important să fii atent la ceilalți. Atât timp cât ești pozitiv și ești un om corect, ușile îți vor rămâne deschise și cred că în viața profesională și personală toate se aranjează mai devreme sau mai târziu.