„Pe lângă subiectul continuării extinderii regionale, zona de interes pentru inovație are de asemenea o importanță deosebită”, adaugă Monika WÖRWAG.
Inovația bazată pe portofoliul nostru de produse cuprinde două aspecte importante: pe de-o parte, să absorbim efectele ciclului de viață al produselor noastre existente prin aceasta și, pe de altă parte, să creăm baza care să asigure menținerea curbei de creștere și atingerea unui nou nivel de creștere. Cu performanța noastră actuală de 7,5% creștere organică, pornim de la un fundament solid. Totuși, știm cu toții: Se poate mai mult!
Din acest motiv, o nouă echipă dedicată inovației – Development, Global Medical Affairs și Mergers&Acquisitions sunt reprezentate aici, pe lângă Global Marketing – se va dedica identificării noilor idei de produs, evaluării acestora și, în final, implementării lor. Punctul de pornire va fi întotdeauna clientul: ce putem face pentru a-i îndeplini nevoile mai bine decât înainte – și mai bine decât concurența. Aceasta poate însemna noi produse pe care le achiziționăm suplimentar sau pe care le dezvoltăm chiar noi.
O altă abordare constă în urmărirea îmbunătățirii produselor existente care, de pildă, permit o administrare mai ușoară și, ca atare, sporesc aderența la tratament, adică respectarea terapiei, ceea ce contribuie și la succesul terapiei printre altele.
Ce alte idei ne stârnesc curiozitatea? Cele mai bune idei inovatoare decurg din colaborarea interdisciplinară între echipe diverse, capabile să gândească „altfel”, cu îndrăzneală, deschidere și flexibilitate.
Pentru a obține rezultate rapide încă de la început, pornim concentrându-ne asupra ideilor inovatoare, care corespund zonelor noastre principale de arii terapeutice – comorbidități diabetice și neuralgie, precum și grupurilor de medici pe care le-am vizitat.
Pe calea spre implementare, trebuie să lăsăm în urmă acest mod „liber”: ne concentrăm acum asupra testărilor riguroase și filtrării ideilor. Prognozele comerciale și confirmarea fezabilității stabilesc ritmul pe calea spre o idee validă de proiect. O astfel de idee este apoi implementată în conformitate cu procesul de management de proiect.
Pe parcursul întregului proces, Global Marketing își asumă rolul de „client de proiect”, fiind responsabil pentru proiectul general, cu accent aparte asupra dosarului comercial. Implementarea în sine se realizează apoi de către o echipă interdisciplinară, care include, de exemplu, echipe de Vânzări, Marketing, Medical și Operațiuni, coordonate de un Manager de Proiect din cadrul echipei de Dezvoltare.