Proiectul reprezintă un program de training intensiv menit să instruiască participanții – medici rezidenți și specialiști în diabet, în vederea desfășurării de cercetări științifice medicale de cel mai înalt nivel, în domeniul diabetului zaharat, al nutriției și bolilor metabolice și este derulat în parteneriat cu Societatea Română de Biostatistică și Metodologia Cercetării Științifice Medicale.
“Diabetes Science School își propune să le transmită participanților toate cunoștințele de metodologia cercetării științifice, study design, biostatistică și medical writing necesare desfășurării unei cercetări științifice medicale de cel mai înalt nivel, precum și diseminării rezultatelor (scrierea unui articol științific, redactarea unei teze de doctorat și conceperea unei aplicații pentru un grant de cercetare științifică).
Diabetes Science School are un caracter inovator și singular în peisajul medical românesc, fiind cel mai amplu eveniment de training în cercetarea științifică medicală organizat și suportat integral de către o societate științifică medicală din România pentru membrii săi,” adeclarat Conf. Dr. Bogdan Timar, unul dintre coordonatorii acestui proiect.
Wörwag Pharma România susține astfel de inițiative din sfera diabetului zaharat și al complicațiilor sale, în beneficiul atât a persoanelor care suferă de această afecțiune cronică, cât și a tinerilor medici dornici de învățare și dezvoltare profesională. Proiectul Diabetes Science School este o oportunitate foarte bună pentru tinerii medici să cunoască rigorile cercetării științifice și să contribuie, pe viitor, la progresul diabetologiei din România.
Filosofia din spatele proiectului este clădită pe ideea „from ZERO to HERO”. Participanții la Diabetes Science School nu trebuie să aibă cunoștințe sau experiență în cercetarea științifică, pentru că programul este conceput astfel încât să ofere toate informațiile necesare, de la zero, pentru ca, la final, absolvenții să aibă capacitatea să desfășoare independent, corect și complet o serie de sarcini specifice activității de cercetare medicală.
Proiectul Diabetes Science School cuprinde patru module distincte, care totalizează 64 de ore de instructaj. Fiecare modul are alocate 16 ore de training la care participă aprox. 20 de tineri medici, care au fost aleși în prealabil pe baza unui proces de selecție.
MODULUL I: Interpretarea critică a r ezultatelor cercetării medicale. Conceptul din spatele numerelor (ianuarie 2019)
MODULUL II: Make Science! Primii pași în cercetarea medicală originală (septembrie 2019)
MODULUL III: Diseminarea rezultatelor cercetării (ianuarie 2020)
MODULUL IV: Step-up!
Coordonatorii acestui proiect inedit sunt Conf. Dr. Bogdan Timar și Conf. Dr. Cornelia Bala.
Conf. Dr. Bogdan Timar este medic specialist în diabet, nutriție și boli metabolice și activează în cadrul Universității de Medicină și Farmacie Timișoara. Conf. Dr. Cornelia Bala este preşedintele Asociaţiei Române de Educaţie în Diabet și activează în cadrul Universității de Medicină şi Farmacie “Iuliu Haţieganu” din Cluj-Napoca, disciplina diabet, nutriție și boli metabolice.
Feedback-ul în urma primelor două module din program este unul pozitiv și arată interesul tinerilor medici pentru educație medicală continuă.
“Este una dintre cele mai bune inițiative de până acum. Încep să înțeleg mai bine rezultatele studiilor și sunt convinsă că mă va ajuta să realizez și eu cercetare corectă și relevantă.”
“Un eveniment care acoperă o nișă pe care toată lumea o face, dar în care nimeni nu te învață cum să faci.”
“Evenimentul nu poate primi decât laude și mulțumiri. Apreciez șansa oferită de a mi se explica în cel mai practic mod posibil necunoscutele acestui domeniu și sunt foarte nerăbdătoare să particip la următoarele module.”
Aflat abia la prima ediție, proiectul Diabetes Science School a demonstrat deja că reprezintă un pas important în dezvoltarea profesională a tinerilor medici care doresc să aibă o carieră de succes atât în practica clinică, cât și în cercetare științifică.
Managementul evenimentului este asigurat de Sănătatea Press Group.